AKTUALITY 2005

22. PROSINCE 2005
Šťastný Nový rok 2006

29. ŘÍJNA 2005
Před Michalem Bursou je poslední závod roku 2005

29. SRPNA 2005
V Brně dokázal Michal Bursa získat umístění v Top Ten!

23. SRPNA 2005
Michal Bursa k dalšímu závodu BMW Power Cupu

14. SRPNA 2005
Nové fotografie v GALERII

1. SRPNA 2005
Michal Bursa na Sachsenringu havaroval

6. ČERVENCE 2005
Třicet let od tragické smrti Jiřího Bursy

26. ČERVNA 2005
Ani ve třetím závodě Michal neviděl cíl

22. ČERVNA 2005
Michal k dalšímu závodu BMW Power Cupu

9. ČERVNA 2005
Stránky plné fotek BMW Power Cupu

4. ČERVNA 2005
Mugello - závod

3. ČERVNA 2005
Mugello - kvalifikace

2. ČERVNA 2005
Je před námi druhý závod letošní sezóny

17. KVĚTNA 2005
Michal Bursa první závod nedokončil

28. DUBNA 2005
První oficiální testy v Cartageně

19. BŘEZNA 2005
Michal Bursa v roce 2005 opět na motocyklu BMW



AKTUALITY 2004

AKTUALITY 2003



22. prosince 2005
Šťastný Nový rok 2006

Veselé Vánoce a šťastný Nový rok všem svým partnerům a sponzorům, ale i členům týmu, všem kamarádům a přátelům, přeje motocyklový závodník Michal Bursa.

Děkuji za Vaší podporu, kterou jsme mě v letošním roce provázeli.

29. října 2005
Před Michalem Bursou je poslední závod roku 2005

První listopadový víkend proběhne ve znamení posledního závodu této sezóny, Michal Bursa do Valencie jede v roli manažera týmu. Do sedla motocyklu BMW usedne opět Miloš Čihák.

Motocyklový závodník Michal Bursa se připravuje na poslední závod této sezóny. Stejně jako v případě britského Donnington Parku, tak i tentokrát ve španělské Valencii, absolvuje Michal závod v roli manažera týmu, když do sedla motocykl BMW K 1200R usedne opět nadějný jezdec Miloš Čihák. Důvod tohoto rozhodnutí je stejný jako v případě Donningtonu, tedy nedoléčené zranění malíčku.

Michal Bursa:
Již jsem myslel, že to bude s mým zraněným prstem v pořádku, ale poslední vyšetření ukázaly, že malíček stále není úplně zahojený. Poškození vazů se tedy nakonec ukázalo jako velmi vážné a ve své podstatě mě stálo celou letošní sezónu. Chtěl jsem, aby motorka jela i v posledním závodě a tak jsem se spojil s Milošem Čihákem, který na ní startoval již v Anglii. Miloš je velmi nadějný jezdec, který má kariéru teprve před sebou. Došlo ke vzájemné dohodě a ve Valencii pojede on. Já cestuji do Španělska v roli manažera týmu, z této pozice bych chtěl k našim cílům říci pouze to, že bude důležité dobře zvládnout kvalifikaci a v ní dobře nastavit motocykl. Trať ve Valencii je velmi náročná, vedle dlouhé, cílové rovinky se jinak skládá pouze ze samých zatáček a je tedy velmi členitá. Bude důležité stroj připravit na tento náročný profil. Pro Miloše je to opět zcela nový okruh a tak si cíle nemůžeme klást nijak vysoko. Rozhodně však chceme přivést ještě lepší výsledek jak z Anglie a pokud by se k tomu podařilo získat nějaký bod, bylo by to jen dobré.

29. srpna 2005
V Brně dokázal Michal Bursa získat umístění v Top Ten!

Michal Bursa po vynikajícím výkonu v kvalifikacích slavil desáté místo v závodu BMW Power Cupu, který se jel v rámci Grand Prix České republiky na Masarykově okruhu v Brně.

Motocyklový závodník Michal Bursa nastoupil po letní přestávce, vyplněné léčbou zraněného malíčku po pádech v Assenu a Sachsenringu, k dalšímu závodu prestižního BMW Power Cupu, jenž se tentokrát konal na domácím okruhu v Brně. Jezdec týmu KL Intermoto Team Elit nastoupil po velmi dobré kvalifikaci do nedělního závodu s odhodláním konečně pokořit smůlu, která jej v letošní sezóně prozatím ve všech závodech provázela. Po vydařeném startu se dostal Michal Bursa do skupiny, která bojovala od sedmé pozice výše. Souboj o každou zatáčku sváděl pražský jezdec především se Švédem Lindholmem, Švýcarem Hofmannem, Němcem Barthem a Španělem Nionem. V polovině závodu přišla bohužel jediná chyba, která stála našeho jezdce v tomto šampionátu důležité sekundy. V poslední šikaně před cílovou rovinkou vypadla na Michalově BMW K 1200R rychlost, což zapříčinilo drobnou, ale pro vývoj závodu podstatnou ztrátu. Michal Bursa však svůj boj nevzdával. O své místo se během následujících dvou kol hlasitě přihlásil tím, že své soupeře dojel a opět se zapojil do ostrého souboje, který vyústil nesmiřitelnou bitvu s Markusem Barthem, s nímž si Michal Bursa po vzájemném kontaktu při výměně pozic několikrát odřel kapotáž motocyklu. V závěru závodu se však projevilo nedoléčené zranění malíčku a Michal Bursa musel kvůli silné bolesti zvolnit. I přesto dokázal po výborném výkonu udržet vynikající desáté místo, které mu přineslo prvních šest bodů do celkového hodnocení letošního BMW Power Cupu.

Michal Bursa:
"Již samotná kvalifikace byla super, dokázal jsem zajet čas 2:12,8, což je s tímto motocyklem pro mne naprosto nečekané. Bohužel již v kvalifikaci se ukázalo, jak hodně mě bude brzdit nedoléčený malíček, protože už po čtyřech kolech to hrozně bolelo. Bolest se dostávala do všech prstů a tak jsem do závodu nastupoval s tím, že jsem absolutně nevěděl jak dlouho budu moci závodit. Start do závodu jsem měl dobrý a cílem prvního kola jsem projížděl na jedenáctém místě. Chytil jsem se skupinky, která bojovala o sedmé místo. Byl to opravdu úžasný souboj, předjíždělo se v každé zatáčce. Bohužel přišlo šesté kolo a s ním i chyba, kdy mě vypadl v poslední šikaně kvalt. Za dvě kola jsem je stáhnul a opět bojoval o místo v desítce. S Markusem Barthem jsme si to dávali opravdu hodně tvrdě, minimálně třikrát došlo ke kontaktu až nám z toho praskaly lamináty. V posledních kolech mě už hodně bolela ruka a tak jsem se především soustředil na dokončení závodu. S výsledkem jsem spokojený, konečně přišla odměna za velké úsilí, které já a moji partneři do tohoto sportu dáváme. Právě bez podpory mých partnerů a sponzorů bych tohoto výsledku nedosáhl a proto mé poděkování patří vedle mého týmu právě jim."

Výsledky závodu BMW Power Cup na okruhu v Brně:
1.- Arturo Tizon (FRA) 13 kol
2.- Rico Penzkofer (GER) +3,900
3.- Roberto Panichi (ITA) +5,816
4.- Mauro Lucchiari (ITA) +7,384
5.- Stephane Mertens (BEL) +8,443
--------------------------------
10.- Michal Bursa (CZE) +29,483

23. srpna 2005
Michal Bursa k dalšímu závodu BMW Power Cupu

Motocyklový závodník Michal Bursa nastoupí již tento víkend k dalšímu závodu BMW Motorrad Power Cup, který se tentokrát jede na našem okruhu v Brně.

U příležitosti Gauloises Grand Prix České republiky bude Michal Bursa čelit další výzvě, která je tentokrát o to silnější, že se závod koná na domácím okruhu. Sympatickému jezdci se letos nedaří dokončovat závody. Při svých letošních startech v pohárovém šampionátu německého výrobce ještě cíl nespatřil, vždy to bylo pro technickou závadu či nezaviněný pád, tentokrát však již chce Michal absolvovat celý závod a získat i své letošní první body. Start před domácím publikem je vždy velmi zavazující a tak Michal Bursa nastoupí i se svým zraněným malíčkem, který po dvou pádech není stále doléčen. I s tímto handicapem se bude pokoušet o co nejlepší výsledek, který si po všech letošních útrapách a problémech on i tým zasluhují.
V posledních dnech absolvoval Michal Bursa vedle přípravy na závod i několik promo akci, z nich patrně ta největší bylo v Brně, kde v rámci prezentace jezdců CzechGP.com navštívil brněnskou dětskou nemocnici, kde rozdával dárkové předměty a autogramy. Ve stejný den se také se svými kolegy (Jakub Smrž, Radomil Rous a Karel Abraham) zúčastnil autogramiády v brněnském klubu Futurum a také tiskové konference, kterou pořádala společnost CzechGP.com. V pondělí 22. srpna se pak Michal Bursa zúčastnil oslavy vedoucího místa Thomase Lüthiho ve třídě GP 125 ccm, kterou pořádal tým ELIT Grand Prix Racing, jenž je i jedním z partnerů Michala Bursy.
Závod BMW Power Cupu začíná v Brně již v pátek odpoledne, kdy je na programu volný trénink a první kvalifikace, v sobotu se poté jede druhá kvalifikace a v neděli následuje samotný závod, jenž má start krátce po dojetí závodu nejprestižnější třídy MotoGP. Závod BMW Power Cupu v Brně je jedinou příležitostí, kdy český divák může vidět jezdce tohoto špičkového šampionátu přímo v akci na domácí půdě, a nejen proto Vás Michal Bursa všechny co nejsrdečněji na tyto závody zve.
Fotografie z promo akci v
GALERII/2005

14. srpna 2005
Nové fotografie v GALERII

Vážení návštěvníci oficiálních stránek motocyklového závodníka Michala Bursy, v sekci
GALERIE/2005 naleznete několik nových fotografií, které Vám přiblíží pád Michala Bursy během posledního závodu BMW Motorrad Power Cupu, který se konal na sklonku měsíce července v německém Sachsenringu.

1. srpna 2005
Michal Bursa na Sachsenringu havaroval

BMW Power Cup – 4. kolo – Donnington Park
Čtvrtý díl seriálu BMW Power Cup se konal na britském okruhu Donnington Park a Michal Bursa byl před tímto závodem postaven nedobrovolně do pozice manažera týmu. Zranění z posledního pádu stále nebylo dostatečně zahojené a tak se český jezdec rozhodl přenechat své místo pro tento závod nadějnému jezdci Milošovi Čihákovi, jenž v letošní sezóně vedle Mistrovství ČR třídy Superbike nastoupil i k závodům Mistrovství světa Endurance a Mistrovství světa Superbike. Miloš se v roli náhradníka pokusil bojovat o alespoň jeden bod do celkového hodnocení. Bohužel špatná volba pneumatik nedovolila završit náročný víkend odměnou v podobě alespoň jediného bodu.

Michal Bursa:
Díky přetrhaným šlachám jsem chyběl v sedle, ale zastoupil mne nadějný Miloš Čihák. V kvalifikacích Miloš překvapil svými stále se zlepšujícími časy, které ho posunuly na 18. místo se ztrátou čtyř sekund na Roberta Panicchiho. V obou kvalifikacích bylo ideální počasí s teplotami kolem 23 C. Proběhly absolutně v pohodě bez větších potíží a Miloš si postupně zvykal na přece jen ne zcela typický motocykl. Zcela opačný průběh však měl nedělní závod. Již od rána lehce pršelo a ještě v průběhu zahřívacího kola se stále nevědělo jaké zvolit pneumatiky.Trať pomalu osychala, ale stále bylo na výběr mnoho variant. Nakonec jsme zvolili intermedia, což se ukázalo jako ne zcela vhodná varianta. Ke konci závodu se Milošovi výrazně ztrácel grip a v posledním kole ho předjel Němec Heinrichs a odsunul našeho jezdce na 17. místo. Myslím si, že to byla pro Miloše velká zkušenost a jak jsem ho poznal, tak je to právě ten typ jezdce, který si z těchto situací dovede vzít ponaučení do budoucnosti a čerpat z nich.

Miloš Čihák:
Na závod jsem se těšil. Říkal jsem si, že se prostě někoho chytnu a nepustím. Trať byla bohužel z části mokrá s vyjetou suchou stopou. Při zaváděcím kole, kdy jsem měl obuta sucha kola, mi to dolu z kopce uklouzlo na obě kola tak, že jsem myslel, že je to konečná, nějak jsem to ustál a přijel do boxu. Padlo rozhodnuti přezout. Než jsme došroubovali zadní kolo tak nás startér závodu vyhnal do boxu i s motorkou. Startoval jsem tedy jako poslední a ještě jsem tam stál a čekal až všichni odjedou dvě zahřívací kola. První kolo po startu jsem jel jak šnek - bal jsem se, že kola po tom čekaní budou úplně studená. V dalším kole jsem dohnal skupinku před sebou a postupně ji celou předjel. V posledních kolech mi začala víc a víc klouzat zadní pneumatika, zpomalil jsem a ztratil jsem tak jednu pozici. Celý víkend hodnotím jako velikou závodnickou zkušenost. Bylo mi ctí naslouchat zkušenému Michalovi. Projeli jsme několikrát okruh na skútru a já pak aplikoval jeho postřehy na jízdu. To bylo super když Vám někdo něco poradí a ono to pak opravdu tak je.

BMW Power Cup – 5. kolo – Sachsenring
Další zastávkou BMW Power Cupu byl okruh Sachsenring, kde se o posledním víkendu konal závod opět u příležitosti silničního Grand Prix. Tentokrát v sedle motocyklu BMW K 1200R seděl již samotný Michal Bursa, jenž si dvanáctým místem v kvalifikaci zajistil svou prozatím nejvýhodnější startovní pozici za dobu své kariéry v poháru koncernu BMW. Po startu závodu se Michal držel výborné dvojice Mertens-Lindholm, se kterou bojoval o osmé místo. Bohužel ani tentokrát nebylo našemu jezdci přáno spatřit cílovou šachovnici, když jeho snažení zastavil pád z desáté pozice.

Michal Bursa:
Na Sachsanring jsem odcestoval s nedoléčeným zraněním přetržených šlach na pravém malíčku. Před kvalifikacemi dostali všichni závodníci nový brzdový systém Brembo, který museli namontovat již do kvalifikací. Mě potkala hned na úvod 1. kvalifikace nepříjemná závada spojky a v obou po sobě jdoucích kvalifikačních jízdách jsem absolvoval pouze po čtyřech kolech. I to však stačilo na 12. místo na start roštu, což je zároveň můj nejlepší kvalifikační výsledek v tomto poháru. Velká agresivita nových brzd a zároveň málo odjetých kol v tréninku díky poruše na motocyklu se ukázalo později jako rozhodující… Před startem spadlo pár kapek, ale nakonec se jelo na suchu za velmi příjemného počasí 22 C. Odstartoval jsem celkem slušně. Po prvním kole jsem byl jedenáctý, v nájezdu do sedmého kola jsem byl v těsném závěsu za dvojicí Mertens a Lindholm již na 10. pozici. Senzačně rozjetý závod pro mě skončil v pravé zatáčce po cílové rovince, kde se projevila velká agresivita nových brzd a po smyku na před kolo při brždění jsem se ocitl v kačírku. Bohužel pád s následnou zlomeninou malíčku a opětovně utržené šlachy a vazy jen podtrhují smolnou sezónu.V té době jsem zajížděl časy o 0,1-0,8 sekundy na kolo horší, než vedoucí jezdec. Předběžná doba léčení obnoveného zranění doplněné i o zlomeninu bude jeden měsíc a tak doufám, že na závod v Brně budu alespoň natolik v pořádku, abych ho mohl absolvovat.

6. července 2005
Třicet let od tragické smrti Jiřího Bursy

Motocyklový sport přináší vedle radostných prožitků i smutné chvíle, které však již od nepaměti k rychlosti patří. Vedle úspěchů si každoročně připomínáme také smutné chvíle, které provázejí ztrátu lidského života, jenž pro mnohé z nás hodně znamenal.

Právě dnes 6. 7. 2005 je tomu rovných třicet let, co na okruhu v Novém Meste nad Váhom tragicky havaroval motocyklový závodník Jiří Bursa, člen širší reprezentace tehdejší Československé Socialistické Republiky, stálý jezdec Mistrovství Republiky a otec současného pilota BMW Power Cupu Michala Bursy.

Pražák Jiří Bursa se narodil 16. února 1942, do nejvyšších sfér republikového šampionátu (tehdy se postupovalo z oblastních přeborů do přeboru ČR a až z něj do MR) se dostal v roce 1969, kdy s motocyklem Jawa zasáhl do Mistrovství ČSSR 350 ccm. Hned během svého úvodního roku v nejvyšším šampionátu tehdejší komunistické republiky dokázal nejen dojet na okruhu u Velkého Meziříčí na třetím místě za vítězným Karlem Bojerem a druhým Mírou Špakem, ale především skončit na deváté pozici celkové klasifikace třistapadesátek, když za svými zády zanechal takové velikány naší silnice jakými jistě byli František Srna, Milan Chalupník , František Svatoš, či Peter Baláž.

Jiří Bursa se během své motocyklové kariéry věnoval především dnes již zaniklé třídě 350 ccm, ale výrazných úspěchů dosáhl také ve slabších čtvrtlitrech. Dne 6. července 1975 nastoupil k závodu Mistrovství ČSSR 350 ccm, který se konal na slovenském okruhu v Novém Meste nad Váhom, a který shodou okolností přenášela i Československá televize. Během závodů praskla na Yamaze Jiřího Bursy v rychlé sekci táhlých zatáček zadní pneumatika. Jiří Bursa se snažil ve vysoké rychlosti situaci řešit. Dle očitých svědků dokázal s kmitajícím motocyklem proletět sloupem elektrického vedení (tzv A-čkem). V cestě byl však příkop, kde ležel betónový sloup, kterému se již nedalo vyhnout. Tento kus betonu motocykl i jezdce katapultoval do výšky. Ještě v letu došlo ke vzájemnému kontaktu Jiřího Bursy a stroje Yamaha 350. Na zem poté dopadlo bezvládné tělo motocyklového závodníka. Jiří Bursa měl po havárii proraženou lebku, skonal přímo při této havárii, před zraky mnoha desítek diváků podél tratě a mnoha tisíců diváků u televizních obrazovek, u které také ležel tehdy dvanáctiletý Michal Bursa, jenž se v té době začínal seznamovat s motocyklovým sportem (ležel zrovna v nemocnici po jedné ze svých prvních havárií).

Kariéra Jiřího Bursy:
1969 - Mistrovství ČSSR 350 ccm -   9. místo
1970 - Mistrovství ČSSR 250 ccm -   8. místo
1970 - Mistrovství ČSSR 350 ccm - 12. místo
1971 - Mistrovství ČSSR 250 ccm -   7. místo
1971 - Mistrovství ČSSR 350 ccm - 14. místo
1972 - Mistrovství ČSSR 250 ccm - 21. místo
1972 - Mistrovství ČSSR 350 ccm - 13. místo
1973 - Mistrovství ČSSR 250 ccm - 27. místo
1974 - Mistrovství ČSSR 350 ccm - 10. místo
1975 - Mistrovství ČSSR 350 ccm - 21. místo

ČEST JEHO PAMÁTCE

26. června 2005
Ani ve třetím závodě Michal cíl neviděl

Velmi dramatický víkend prožil motocyklový závodník Michal Bursa, který se v holandském Assenu zúčastnil třetího závodu letošního BMW Motorrad Power Cupu. Během čtvrtečního tréninku se sice dokázal porvat s opakujícím se problémem brzd motocyklu BMW K 1200R, horší však bylo, že se v úmorném vedru začaly ozývat staré šrámy, když nejnepříjemnější byla bolest v předloktí a zápěstí pravé ruky. Po první kvalifikaci, která se jela v pátečním odpoledni, Michal již téměř nepohnul rukou, a protože druhá část kvalifikačních bojů byla na programu o hodinu později, navštívil Bursa lékaře, který vše vyřešil celkem osmy bolest utěšujícími injekcemi.
Poté, kdy se kvalifikoval časem 2:16,6 jako patnáctý jezdec, nastoupil Michal Bursa k sobotnímu závodu bojovně naladěn. Touha po výborném výsledku byla narušená ihned po startu závodu, kdy před jeho motocykl spadl jiný jezdec. Michal se mu dokázal vyhnout, ovšem pouze tím, že musel nedobrovolně mimo trať okruhu v Assenu. Během úvodního kola poté dokázal Michal zlikvidovat vzniklou ztrátu na zbytek startovního pole, když dva své soupeře již i předjel. Bohužel všechnu snahu zastavil pád ve druhém kole. Michal Bursa tak ani ve třetím závodě letošní sezóny cíl neviděl.

Michal Bursa:
"Čtvrteční volný trénink proběhl celkem bez potíží, vyjel jsem 14. pozici časem 2:20,4. Po tréninku celé startovní pole muselo vyměnit (po kolikáté už!!) brzdové komplety - brzdiče, kotouče a destičky.Toto je evidentně jedna z největších slabin tohoto motocyklu. Bylo neskutečný horko a dusno a po tréninku se mi začaly ozývat staré šrámy. Po 1. páteční kvalifikaci jsem byl časem 2:18,4 na 17. pozici, ale s rukou jsem téměř nepohnul. Před 2. kvalifikací jsem musel do Medical Centra na obstřiky. V kvalifikaci jsem poté časem 2:16,6 vylepšil mou startovní pozici o 2 místa a startoval tedy z velmi slibné 15.pozice.
Start do závodu mi moc nevyšel, navíc před mým motocyklem upadl hned v prvním kole Jeroen Oudeman, točil se i s motocyklem na asfaltu těsně před mým předním kolem a já měl velké starosti, abych ho nepřejel. Takže jsem byl nucen vyjet z trati a celé pole odjelo. V nájezdu do 2. kola jsem už dva jezdce dojel, předjel a dotáhl se na hlavní pole, když na rovném úseku se mi náhle zablokovalo přední kolo! Vůbec jsem nevěděl co se děje a v tu ránu jsem byl na zemi. Byl jsem překvapený nejen já, ale i jezdec za mnou, který řešil naprosto stejnou situaci, jaká potkala mě o kolo dříve. Točil jsem se na zemi po asfaltu těsně před jeho motocyklem zhruba ve 180 km/h.
V závodě upadl také Polák Sikora, který řešil zcela opačný problém s brzdami, když se mu naopak při brždění propadla páčka až na řidítko a následoval pád. Upadlo také mnoho dalších jezdců na různé technické závady, což není zrovna dobrá reklama pro tento pohár. Já sám mám zřejmě zlomený malíček, ale jinak jen modřiny po těle. Hůře dopadl Stephane Mertens, kterého s největší pravděpodobností čeká operace klíční kosti."

Výsledky závodu BMW Power Cup na okruhu v Assenu:
1.- Gwen Giabbani (FRA) 27:11,388
2.- Sebastian LeGrelle (BEL) +0,091
3.- Mauro Lucchiari (ITA) +2,863
4.- Arturo Tizon (FRA) +7,201
5.- Christer Lindholm (SWE) +8,745
-------------
Michal Bursa (CZE) - nedokončil závod

22. června 2005
Michal k dalšímu závodu BMW Power Cupu

Motocyklový závodník Michal Bursa má před sebou třetí závod letošní sezóny. V holandském Assenu se zúčastní závodu šampionátu BMW Power Cup, který bude po francouzském Le Mans a italském Mugellu další náročnou zkouškou. Jak ve Francii, tak i v Itálii náš jezdec cíl závodu neviděl, ovšem především v Mugellu svým výkonem naznačil, že cesta. kterou se v letošní sezóně vydal, je cestou správným směrem. Pád v boji o osmou pozici ukazuje, že se Michal Bursa dostal do širší špičky šampionátu německého výrobce motocyklů a automobilů BMW.

Michal Bursa:
V neděli 19. června jsem se v rámci fyzické přípravy zúčastnil Vltavského maratónu ve speedskatingu, tedy v závodě na kolečkových bruslích. Jel jsem v kategorii 18-45 let, kde nás bylo zhruba šedesát. Bohužel jsem musel 3,5 kilometru před cílem odstoupit pro stále sílící křeče v pravém podkolení. V tu dobu jsem jel ve dvojici s Martinem Jirsou z týmu Powerslide ČR na sedmém až osmém místě a fakt jsem si to užíval. Je to škoda, chyběl již pouze kousek do cíle, nicméně tenhle sport mě ,jako doplněk na fyzičku zcela dostal a už se těším na další závody. Po dnešní návštěvě Doc. Pavla Koláře a jeho úspěšném "nahození " zad, což byla příčina křečí, vyrážím do Assenu na třetí závod BMW power Cupu. Nechci si klást žádné cíle, spíš se budu snažit důstojně bojovat o každou pozici. Dostal jsem zároveň nabídku vyzkoušet si v rámci MČR Hondu CBR, tak uvidíme co přinesou následující týdny.

9. června 2005
Stránky plné fotek BMW Power Cupu

Promotér BMW Power Cupu a internetový server www.gngpix.com uvedly v nedávných dnech do života nové stránky, které se zabývají pohárovým šampionátem BMW Power Cup. Na těchto stránkách naleznete vždy mnoho fotografií z jednotlivých závodů pohárového šampionátu německé továrny BMW.

Internetová adresa těchto stránek je:
www.gngpix.com/bmw

4. června 2005
Mugello - závod

Český motocyklový závodník Michal Bursa absolvoval svůj druhý letošní závod, který se tentokrát konal na italském okruhu Mugello. Stejně jako v prvním případě, tak i tentokrát se celá "grupa" zvaná BMW Motorrad Power Cup sešla v rámci Mistrovství světa silničních motocyklů a tak byl samotný závod sledován mnoha tisíci diváky. Michal Bursa do závodu odstartoval ze šestnácté pozice, kterou si vybojoval páteční kvalifikací. Během závodu se Bursa postupně propracoval až na deváté místo, kde si vytvořil dostatečný náskok na své pronásledovatelé. Bohužel v zápalu boje Michal Bursa pět kol před cílem havaroval a cíl závodu tak nespatřil.

Michal Bursa:
"Co k tomu říci? Upadnul jsem z devátého místa pět kol před koncem. Jsem hrozně zklamán. Jel jsem devátý a viděl jsem před sebou osmého jezdce, ke kterému jsem se dost přibližoval. Byl to jeden z VIP jezdců na prototypních motocyklech, které se do bodovaného pořadí stejně nepočítají. O to je větší škoda tohoto pádu, protože to bylo vlastně z pozice za solidních osm bodů. Každopádně si myslím, že jsem jel nejlepší závod za celou mou kariéru v BMW Cupu. Postupně jsem si na desátého jezdce vytvořil až dvacetisekundový náskok, a tak jsem to mohl pouze odjezdit do cíle, ale závodnické srdce bylo silnější, velelo bojovat o další pozici. Hodně mne to mrzí, ale alespoň nyní vím, že jsem mezi nimi, jsem mezi širší špičkou BMW Power Cupu, jen to potvrdit výsledkem."

Výsledky závodu BMW Power Cup na okruhu Mugello:
1.- Sergio Fuertes (SPA) 29:04,525
2.- Roberto Panichi (ITA) +0,163
3.- Arturo Tizon (SPA) +0,261
4.- Stephane Mertens (BEL) +0,280
5.- Thomas Hinterreiter (AUT) +1,159
-------------
Michal Bursa (CZE) - nedokončil závod

3. června 2005
Mugello - kvalifikace

Michal Bursa dnes nastoupil na italském okruhu Mugello ke kvalifikaci na druhý podnik letošního BMW Motorrad Power Cupu. Nad nádherným okruhem dnes po celý den svítilo sluníčko, které přineslo našemu jedinému zástupci v prestižním pohárovém šampionátu automobilky BMW šestnácté místo a tím i start do zítřejšího závodu z nadějné čtvrté řady.

Michal Bursa:
Kvalifikace proběhla celkem dobře. Mám od prvního místa celkem malý odstup a od první desítky jsem vzdálen pouze několik desetin. Závod by tedy mohl proběhnout dobře, ale bude to boj. Vše by mohlo ještě změnit počasí, protože na zítra předpovídají déšť. Takže uvidíme, každopádně se na tento závod nesmírně těším.

Výsledky kvalifikace - Mugello:
  1.- Jurgen Fuchs (GER) 2:03,2
  2.- Thomas Hinterreiter (AUT)
  3.- Andreas Hofmann (SWI)
-------------
16.- Michal Bursa (CZE) 2:05,3

2. června 2005
Je před námi druhý závod letošní sezóny

Michal Bursa dnes odcestoval k dalšímu závodu BMW Power Cupu, který se tentokrát jede na italském okruhu Mugello. Po nedobrovolném vyřazení ze závodu ve Francii, které zapříčinila porucha hydraulického čerpadla, se chce český motocyklový závodník pokusit o co nejlepší kvalifikaci, která by mu pomohla v následujícím závodě, v němž se chce pokusit získat své první letošní body. Dva kvalifikační tréninky jsou na programu v Mugellu zítra odpoledně, závod je poté připraven na sobotní podvečer, kdy proběhne po skončení kvalifikace všech tříd Grand Prix Itálie.

Michal Bursa:
Minulý týden jsem testoval na okruhu v Brně a zajížděl jsem celkem dobré časy. Objevila se také menší porucha - povolená centrální matka na spojkovém koši. Až na tuto drobnou poruchu jsem byl s průběhem testování spokojený. Dnes večer cestuji do Itálie, kde mi na motorce technici od BMW nejprve vymění pumpu přední brzdy. Škoda, že na to nepřišli před Francii, mohlo být vše lepší. V Mugellu se chci pokusit zúročit poznatky z brněnského testu a získat dobrým výsledkem své letošní první body.

17. května 2005
Michal Bursa první závod nedokončil

Český motocyklový závodník Michal Bursa absolvoval o uplynulém víkendu ve francouzském Le Mans úvodní závod nového pohárového šampionátu BMW Power Cup, který od letošní sezóny nahradil již zaběhlý BMW Boxer Cup. Při premiéře tohoto pohárového šampionátu německého výrobce BMW se však proti jezdcům "spiklo" počasí, které nedovolilo absolvovat páteční tréninkový program. Nad 4 180 metrů dlouhém okruhu Bugatti se zatáhla černá mračna, ze kterých se následně spustil silný liják, který nedovolil čtyřválcovým motocyklům BMW K 1200R o síle 175 koňských sil vůbec vyjet na trať. V sobotní zkrácené kvalifikaci si poté náš jezdec zabezpečil start ze čtvrté řady, když byl klasifikovaný se čtrnáctým časem.
Do tvrdého souboje o automobil BMW 630i Coupé, který obdrží vítěz celkové klasifikace roku 2005, se pustil Michal Bursa s velkým odhodláním. Bohužel cíl závodu v Le Mans stejně jako v loňském roce neviděl, když tentokrát ho zastavila porucha brzd. Dalším závodem pro Michala Bursu bude druhé kolo BMW Power Cupu, které se jede první červnový víkend na italském okruhu Mugello.

Michal Bursa:
Stejně jako vloni, tak ani letos to ve Francii nedopadlo dobře. Tentokrát mne zastavila banální porucha brzdového systému. Snad právě proto mě to ještě více mrzí. Dalo se tomu předejít, ale k tomu jsme potřebovali více trénovat. V pátek jsme na okruh vůbec nevyjeli, ve Francii totiž řádil obrovský déšť, který přihnal na dráhu doslova přívaly vody. Bylo by to, jako kdybychom jezdili na jezu. Z tohoto důvody jsme měli pouze dva krátké tréninky v sobotu a tak se nedalo všechno vyzkoušet. Navíc jsme dostali před závodem nové brzdiče. Naštěstí se brzdy porouchaly v místě, kde byla velká bezpečnostní zóna a tak jsem pouze vyjel ven z dráhy bez následného újmu na zdraví. Každopádně s prvním závodem nejsem spokojený a tak se již nemůžu dočkat Mugella, kde bych si chtěl všechno vynahradit.

Výsledky úvodního závodu BMW Power Cup:
1.- Stephane Mertens (BEL) 29:52,926
2.- Thomas Hinterreiter (AUT) +0,135
3.- Roberto Panichi (ITA) +0,671
4.- Sebastien LeGrelle (BEL) +0,955
5.- Sergio Fuertes (SPA) +1,317
-------------
Michal Bursa (CZE) - nedokončil závod

28. dubna 2005
První oficiální testy v Cartageně

Motocyklový závodník Michal Bursa absolvoval od 18. dubna třídenní testování továrny BMW, která na španělském okruhu Catalunya testovala své nové motocykly BMW K 1200R. Tohoto prvního oficiálního testování BMW Power Cupu 2005 se vedle našeho jezdce zúčastnila kompletní startovní listina letošního šampionátu německé továrny, který se opět pojede při vybraných závodech nejsledovanější motocyklové discipliny této planety - MotoGP.

Do BMW Power Cupu 2005 vstoupilo mnoho nových jezdců, z nichž několik je velmi zvučných jmen. Michal Bursa tak své umění poměří například s Mistrem světa třídy 125 ccm Alessandro Gramignim z Itálie, výborným Španělem Sergio Fuertesem, letitým držitelem nejrychlejšího kola v historii mosteckého okruhu Švédem Christerem Lindholmem, vynikajícím Švýcarem Andy Hofmannem, či již zaběhlými stálicemi tohoto poháru Sébastienem LeGrellem, Roberto Panichim, Stéphane Mertensem nebo Thomasem Hinterreitherem.

Při testování ve Španělsku si Michal Bursa vyzkoušel poprvé nový řadový čtyřválec, který od letošní sezóny v poháru továrny BMW nahradí boxera BMW R 1100S. První boj o body do celkového hodnocení proběhne na francouzském okruhu Bugatti u města Le Mans, kde se v polovině května koná Grand Prix Francie doplněná právě o úvodní podnik BMW Power Cupu 2005.

Michal Bursa:
První den se pouze zajížděly motocykly, které jsme si nejprve přebrali formou "losování z klobouku". Až teprve druhý den se jely první časové tréninky. Tady jsem měl lehčí pád na přední kolo a jak se později ukázalo, nebyl jsem v tom vůbec sám. Upadlo ještě dalších asi deset jezdců a všichni většinou také na předek, takže přední vidlice bude zřejmě v budoucnu Achillova pata tohoto motocyklu. Já jsem byl po prvním dnu na 10. pozici s časem 1:44,272 min., což dělalo ztrátu cca 2,4 sec. na prvního Alexe Gramigniho. Kromě něho letos vstoupilo do tohoto prestižního poháru více velmi dobrých pilotů, jako například Hofmann, Lindholm, Fuertes, Penzkofer, B. Martinez a další jezdci, většinou mistři svých zemí. 20. dubna byl vypsán poslední měřený trénink. Ten vyhrál dost překvapivě Rico Penzkofer časem 1:41,787 min. Můj čas byl téměř o jednu sekundu vylepšen na 1:43,302 min. Klesl jsem sice na 12. místo, ale časově jsem se přiblížil na 1,5 sekundy na nejrychlejšího. Celkově nejrychlejší byl Alex Gramigni časem 1:41,782 min. Časové rozestupy byly ovšem minimální a tak vše nasvědčuje tomu,že první závod v LE Mans ( FRA ) bude nesmírně zajímavý.

Celkové výsledky testování v Cartageně:
1.- Alessandro Gramigni (ITA) 1:41,782
2.- Rico Penzkofer (GER) 1:41,787
3.- Sébastien LeGrelle (BEL) 1:41,859
4.- Roberto Panichi (ITA) 1:41,935
5.- Sergio Fuertes (SPA) 1:41,970
.............
12.- Michal Bursa (CZE) 1:43,302

19. března 2005
Michal Bursa v roce 2005 opět na motocyklu BMW

Český motocyklový závodník Michal Bursa se i v letošní sezóně představí v prestižním pohárovém šampionátu továrny BMW, ve kterém bude startovat s motocyklem K 1200R.

V loňském roce absolvoval Bursa celý seriál BMW Motorrad BoxerCup, kde s motocyklem R 1100S obsadil celkové sedmnácté místo. Povzbuzen výsledky premiérové sezóny, ale i atmosférou, která okolo tohoto šampionátu panuje, podal Michal přihlášku do exkluzivní třicítky závodníků, jenž se v pozici permanentních jezdců představí v celkem sedmy závodech letošního BMW Power Cupu. Seznam žadatelů byl velmi obsáhlý, proto lze za první úspěch považovat již samotnou akceptaci do tohoto poháru německé továrny.

Od letošního roku dochází k zásadním změnám. Tou největší je změna materiálu. Po několika sezónách s motocykly R 1100S se nyní bude závodit s řadovým čtyřválcem K 1200R. Změny přicházejí i v otázce vlastnění těchto motocyklů. Zatímco "boxery" si jezdci sami kupovali do svého majetku, letošní "naháháče" již budou vlastnictvím továrny BMW a jezdcům budou za úplatu pouze pronajaty. Toto opatření by mělo přinejmenším vyrovnat výkonové rozdíly, které panovaly mezi jednotlivými motocykl v uplynulých letech.

Michal Bursa se seznámí se svým strojem poprvé při oficiálních testech BMW, které proběhnou v dubnu na okruhu ve španělské Cartageně. Samotná sezóna odstartuje ve francouzkém Le Mans, kde se stejně jako ve všech ostatních případech pojede společně se šampionátem silničního Grand Prix. Dále se budou závody BMW Power Cupu konat na okruzích v Mugellu, Assenu, Doningtonu, Sachsenringu, Brně a celá sezóna bude opět zakončená ve španělské Valencii.

Michal Bursa:
V zimě jsem poctivě cvičil a trénoval. Hrál jsem hokej, levého obránce. Hodně jsem lyžoval, hlavně běžky a snowboard. Teď však již přichází čas na závody. Letos opět pojedu BMW Cup, který pro letošní rok doznal nějaké změny. Především se pojede na jiných motorkách a za jiných podmínek. Opět to budou závody při MotoGP a tak je o atraktivitu postaráno. Moje první seznámení s motorkou proběhne již zanedlouho v Cartageně, kde je první testování. Tam nám technici od BMW předají motorky. Už se na to moc těším, nemůžu se dočkat. Cíle si nedávám, nikdy jsem to nedělal. Vloni jsem zejména ve druhé polovině sezóny nějaké výsledky dosáhl, ty bych chtěl letos potvrdit a pokud bude možnost i vylepšit. Každopádně jsem na to nažhavený!

Další fotky z výstavy Motocykl 2005 naleznete v sekci GALERIE

 


































 

  © 2005 Michal Bursa